Admin »»AdmiN««
Mesaj Sayısı : 215 Yaş : 32 Nerelisiniz? : KONYA Mesleğiniz : ÖĞRENCİ Ruh Haliniz : Sitemize vereceğiniz puan: : 10 Hobileriniz : Yüzmek Deneyim : Paylaşım : Tuttuğunuz Takım : Kayıt tarihi : 26/10/08
| Konu: Liselerde Sınıf Geçme Sistemindeki Değişiklik Çarş. Kas. 05, 2008 7:58 am | |
| 5 zayıfı olan liseli sınıfı geçebilecek Milli Eğitim Bakanlığı, lise sınıf geçme sisteminde önemli değişiklikler yaptı. Buna göre mevcut durumda üç zayıf olan öğrencinin sınıfta kaldığı lisede, artık 5 zayıfı olan öğrenciler de bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebilecek. Yaklaşık bir aydır üzerinde çalışılan Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği, Talim ve Terbiye Kurulu'nda kabul edildikten sonra Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik tarafından imzalanarak Resmi Gazete'de yayımlanması için Başbakanlık'a gönderildi. Mevcut durumda ortaöğretim 9, 10 ve 11. sınıfların her birinde ya da alt sınıflar dahil başarısız ders sayısı toplamı en fazla 2 olan öğrenci bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebiliyordu. Yeni düzenleme ile 9. sınıfta 3, 10 ve 11. sınıflarda ise 2 olmak üzere alt sınıflar dahil başarısız ders sayısı toplamı en fazla 5 olan öğrenci bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebilecek. Öğrenciler başarılı veya başarısız oldukları en fazla 3 dersten ortalama yükseltme sınavına girebilirken yeni düzenleme ile en fazla 4 dersten ortalama yükseltme sınavına girilebilecek. Mezun olamayıp sınav hakkı bulunan son sınıf öğrencilerinin katılabileceği 2, alt sınıflardan sorumlu dersi bulunan öğrencilerin katılabileceği bir sorumluluk sınavı yapılmaktaydı. Yeni düzenleme ile bu öğrencilerin tamamının katılabileceği 3 sorumluluk sınavı yapılacak. Yeni yönetmelikle ayrıca 2007-2008 öğretim yılında liselerin 11. sınıfında öğrenim gören öğrencilere bir defaya mahsus olmak üzere alan değişikliği yapma hakkı tanındı. Alan seçimi ve değişikliği, öğretim yılının ilk bir ayına kadar yapılabiliyordu. Yeni düzenleme ile ders kesiminden itibaren ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavını izleyen 10 iş günü içinde yapılması esası getirildi.
| |
|